Kompetencje cyfrowe

Oczekiwane kompetencje cyfrowe kandydatów na studia Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu nie wykraczają poza wiedzę i umiejętności zdobyte w szkole średniej i podczas wcześniejszej edukacji.

W całym procesie rekrutacji na studia potrzebna jest podstawowa umiejętność korzystania z komputera i zasobów Internetu w celu dokonania rejestracji w systemie https://irk.ans-elblag.pl/.

Akademia Nauk Stosowanych w Elblągu (ANS w Elblągu) na każdym etapie rekrutacji zapewnia wsparcie kandydatom na studia.

W razie pytań zachęcamy do kontaktu z Biurem Informacji Rekrutacyjnej (https://ans-elblag.pl/biuro-informacji-rekrutacyjnej.html), jak również z uczelnianym Zespołem ds. Obsługi Rekrutacji.

Informacje są dostępne w serwisie WWW Uczelni w zakładce Kandydaci (https://ans-elblag.pl/kierunki-studiow/).

W zakładce tej są również szczegółowe instrukcje dla kandydatów na studia dotyczące rekrutacji on-line w systemie IRK min.: tworzenia konta do rekrutacji, uzupełniania danych kandydata, zapisów na studia , edycji danych kandydata oraz wyników.

Na każdym kierunku studiów ANS w Elblągu wskazane są kompetencje cyfrowe do obsługi poczty elektronicznej, edytorów tekstu oraz arkuszy kalkulacyjnych. Kompetencje te na pierwszych semestrach kierunków studiów I stopnia i jednolitych magisterskich są pogłębiane podczas zajęć z technologii informacyjnych.

W pierwszym tygodniu zajęć, po inauguracji roku akademickiego oraz po spotkaniu organizacyjnym w każdym instytucie, studenci 1 semestru przechodzą szkolenia dotyczące korzystania z aplikacji USOSwem, mUSOS, poczty elektronicznej, wymagań systemu centralnego uwierzytelnienia CAS, który zapewnia również dostęp do platformy Moodle. Na platformie moodle.ans-elblag.pl studentom udostępniane są materiały do samokształcenia z zakresu: korzystania z usług pakietu Office 365, MS Teams i inne przygotowujące do udziału w zajęciach dydaktycznych prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Jeśli zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w wypadku zgłoszenia do Dziekanatu informacji o problemach lokalowych, czy sprzętowych studenci mogą odbyć takie zajęcia na Uczelni. W razie problemów związanych z pracą zdalną Pełnomocnik Rektora ds. eNauczania oraz technicy dostępni na Uczelni mogą udzielić pomocy.