2022
22 wrześniaPublikacja dr Joanny Nowak z IPJ
"Przedszkolna codzienność w doświadczeniach dzieci - podejście mozaikowe" to nowa publikacja dr Joanny Nowak z Instytutu Pedagogicznego-Językowego ANS w Elblągu.
Publikacja wydana jeszcze pod starą nazwą Uczelni, niemniej serdecznie polecamy.
Książka jest dostępna w księgozbiorze BANS.
Przedszkolna codzienność w doświadczeniach dzieci - podejście mozaikowe / Joanna Stanisława Nowak
Dr Joanna Nowak – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog, logopeda, adiunkt w Instytucie Pedagogiczno-Językowym PWSZ w Elblągu. Przez wiele lat nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Autorka wielu publikacji. Zajmuje się m.in. wczesną edukacją dziecka, funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w różnych środowiskach wychowawczych.
Stosunkowo niedawno wyodrębniono dziecko i dzieciństwo jako przedmiot badań pedagogicznych i uczyniono z niego kategorię badawczą, która ma zasadnicze znaczenie dla dalszego życia i rozwoju człowieka. Wśród wielu perspektyw badania dziecka i dzieciństwa na uwagę zasługuje podejście mozaikowe, które uwzględnia wiele metod badawczych, łącząc je w jedną całość. Uwzględnia też dowartościowanie umiejętności i kompetencji dziecka przeżywającego swoje dzieciństwo, będącego głównym podmiotem, dzięki któremu badacz pozyskuje wiarygodne źródło informacji. W tę perspektywę badawczą wpisują się badania Joanny Stanisławy Nowak zaprezentowane w książce.
– dr hab. Krystyna Żuchelkowska, prof. Uczelni,
Kolegium Jagiellońskie – Toruńska Szkoła Wyższa
Tematyka podjęta przez autorkę oscyluje w zakresie programowym edukacji przedszkolnej wokół zagadnienia dziecięcych doświadczeń odnoszących się do przestrzeni, miejsc i relacji społecznych dzieci w życiu codziennym przedszkola oraz interpretację zabaw i znaczeń nadawanych przez nie w doświadczanej przedszkolnej codzienności i rzeczywistości społeczno-kulturowej.
- dr hab. Anna Jakubowicz-Bryx, prof. Uczelni,
UKW w Bydgoszczy
Data publikacji: 22 września 2022