Flaga: Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny Flaga: Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Praktyczne zajęcia dla młodych informatyków

Praktyczne zajęcia dla młodych informatyków

22 maja w murach ANS w Elblągu mieliśmy przyjemność gościć uczniów z Technikum nr 3 w Malborku, którzy wzięli udział w zajęciach pokazowych oraz wykładach organizowanych w ramach Akademii Praktycznie Stosowanej przez Instytut Informatyki Stosowanej ANS w Elblągu. Na młodych informatyków czekało wiele atrakcji.

Uczniowie rozpoczęli dzień od wysłuchania wykładów. W trakcie dwóch prelekcji prowadzonych przez Dyrektora Instytutu Informatyki Stosowanej ANS w Elblągu dr inż. Jacka Paluszaka mieli okazję zaznajomić się z najważniejszymi aspektami programowania i sztucznej inteligencji.

Młodzi informatycy najpierw poznali genezę programowania oraz dowiedzieli się, jakie są najnowsze trendy w technologiach programistycznych. W trakcie wykładu zostały przedstawione najpopularniejsze języki programowania wraz z informacjami o ich dedykowanym przeznaczeniu i wykorzystaniu w praktyce.

Wykład poświęcony sztucznej inteligencji rozbudził wyobraźnię słuchaczy. Uczniowie dowiedzieli się nie tylko o najnowszych trendach i aspektach programistycznych wykorzystywanych przy tworzeniu sztucznej inteligencji, ale również o nurtach filozoficznych i głównych założeniach w jej projektowaniu.

Następnie na młodzież czekały zajęcia praktyczne.

Opiekun koła naukowego "Sekcja Rozwoju Informatyki i Prototypowania" mgr inż. Adrian Tomczyk zaprosił uczniów do obejrzenia możliwości prototypowania na przygotowanych maszynach. Trzy rodzaje drukarek 3D, ploter laserowy CO2 oraz dwie frezarki zrobiły duże wrażenie na zebranej młodzieży.

Następnie inż. Patryk Redziński oraz inż. Maciej Sieradzki dali każdemu z przyszłych informatyków szansę zapoznania się z technologiami z zakresu dronów, robotyki, a także skanowania i druku 3D, które dostępne są w ANS w Elblągu.

Jednak nie były to wszystkie atrakcje przygotowane dla młodzieży.

Wiele rozrywki zapewniły przyszłym informatykom również: gaming room z automatami i konsolą do gier, osiem stanowisk komputerowych przygotowanych dla sekcji e-sport, profesjonalne studio nagrań oraz laboratorium komputerowe wyposażone w gogle VR.

Było świetnie. Wszystko nam się podobało, a najbardziej lasery, gaming room i VR - mówili uczniowie.

Cieszymy się, że mogliśmy gościć uczniów z Technikum nr 3 w Malborku w naszej Uczelni i zachęcamy do dalszego korzystania z bogatej oferty warsztatów i wykładów organizowanych w ramach Akademii Praktycznie Stosowanej.


Data publikacji: 24 maja 2023

Przewiń do góry