Co to za studia?

Studia kreatywne pisanie i narracje gier komputerowych na kierunku Filologia polska to dynamiczna i innowacyjna dziedzina, która łączy w sobie sztukę storytellingu z technologią interaktywnego świata wirtualnego.

Studenci tego kierunku zdobywają nie tylko umiejętności związane z tradycyjnym pisaniem literackim, ale także specjalistyczną wiedzę dotyczącą tworzenia treści narracyjnych w kontekście gier komputerowych i innych form mediów interaktywnych.

Kreatywne pisanie i narracje gier komputerowych, Studia I stopnia, licencjackie - ANS Elbląg
Rodzaj studiów

licencjat

Czas trwania studiów

3 lata

Tryb studiów

dzienne

Opłata za studia

bezpłatne

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Podczas studiów uczestnicy rozwijają swoje umiejętności w pisaniu scenariuszy, dialogów, opisów otoczenia oraz fabuł, kładąc szczególny nacisk na elementy interaktywności i możliwości, jakie oferują gry komputerowe. Program obejmuje także zagadnienia związane z teorią narracji, psychologią gracza, projektowaniem gier, oraz zasadami tworzenia światów wirtualnych.

Studenci mają okazję eksplorować różnorodne gatunki i style narracyjne, od epickich fantasy po science fiction, od przygodowych opowieści po thrillerowe napięcie. Poprzez praktyczne ćwiczenia, warsztaty oraz projekty grupowe, studenci tej specjalności mają możliwość rozwijania swoich umiejętności w kierunku projektowania narracji, które nie tylko angażują gracza, ale także wpływają na przebieg i zakończenie gry.

Studia kreatywne pisanie i narracje gier komputerowych przygotowuje studentów do pracy zarówno w branży gier komputerowych, jak i w innych dziedzinach związanych z tworzeniem treści narracyjnych, takich jak film, telewizja, czy również nowoczesne media interaktywne. Absolwenci posiadają nie tylko umiejętności techniczne, ale także kreatywność i zdolność do tworzenia opowieści, które poruszają, angażują i zapadają w pamięć graczy.

W programie studiów pojawią się m.in. takie przedmioty, jak: Projektowanie fabuł i postaci w grach i narracjach transmedialnych, Projektowanie światów w grach komputerowych, Historia i rynek gier komputerowych, Ewolucja języka komiksu, Fantastyka – gatunki, konwencje, ewolucja, Postać w literaturze, filmie i grach, Problemy adaptacji: literatura-komiks-film-serial-gry wideo.

Absolwenci tej specjalności będą mogli znaleźć pracę w działach reklamy, studiach filmowych, studiach animacji i gier komputerowych, w wydawnictwach itp., przede wszystkim w coraz dynamiczniej rozwijającym się przemyśle związanym z tworzeniem wszelkiego typu gier.

Absolwent nauczy się rozpoznawania rozmaitych struktur gier oraz ich uwarunkowań technicznych, tworzenia tekstów o walorach użytkowych i artystycznych z uwzględnieniem środowiska komunikacji internetowej (podcasty, vlogi), budowania innowacyjnego warsztatu pisarskiego ukierunkowanego na komunikację transmedialną.

Przewiń do góry